Pages

Wednesday, 24 June 2015

P-u-a-s-a

Hi, Assalamualaikum!

Harini adalah hari keberapa puasa? Ha tak ingat! Tak puasa ke tewwwww lulz
Aku tak ingat senanya haha sebab aku jenis go on je puasa ke tak puasa ke sama je cm takde feel sangat this year tah apa kena tah apa kejadah pejadah terjadi kat aku ni mungkin aku kena pegi jumpa ketua kampung aku iaitu Faiz Dickie! (#villagepeople uolssss) Hahaha mengarut tahap bau longkang blog aku skrg ni. Aku tahu kamurang jangan nak memekak. Tak suka angkat kaki jalan (curik jap amy timber punya bio) huhu

Bercakap pasal puasa ni, perkara apa yang korang selalu buat dan tak buat masa bulan puasa? Senang citer makanan dan perkara apa yang korang selalu buat gitulah (alamakkk malas aku nak explain pepanjang hahaha). Okay harini aku nak share apa yang selalu orang akan lakukan dan perkara yang SANGAT teramat selalu dia buat masa bulan puasa *jeng jeng jeng jeng*

1st: Gelojoh tengok jam.

Yang orang species mcm ni eloknya kau hadiahkan dia jam besar yang kat London tu tak pun kalau nak murah save bajet kau belikan aje jam-ban. Hambar bukan? Well benda ni selalu ah terjadi selalu sangat tanya kekawan kul bape apa semua aku yang naik rimas haha sebab kau puasa, puasa tu kan untuk menguji kesabaran kau am i right? Yang ko tak sabar gelojoh sangat tu apahal? Ko ingat kalau dah buka puasa esok takyah puasa? Ceitttt podahhhh! 

2nd: Berpikir atau menge-list kan nak masak/makan/buka apa.

Hok ni pun aku paling rimas hahaha kalau boleh semua benda aku rimas hahaha mana tak nya kan kau baru pukul 10 pagi, kau dah pikiq nak masak apa. Well you deserved a side kick from me huhuhu rilek ah dulu memang bagus masak sedap sedap kan lagi lagi bulan puasa ni setahun sekali tapi control sikit arrr nafsu makan tu hahah jangan lak kau makan dua orang masak untuk kenduri sekampung. Lulz

Okaylah aku rasa tu je kot yang selalu sangat dan teramat famous perkara yang terjadi masa bulan puasa ni kanzzzzz. Salam Ramadhan Kareem everyonee!

Salam, Atira xx

No comments:

Post a Comment