Pages

Saturday, 24 September 2011

Satelit : Orang Ramai dinasihat tidak menyentuh objek pelik , .

Salam readers ~! Whaddup ? semalam aku ada gi open house WAN . Awesome ~~
Weee , actually , nak bgitau yg tdi pagi masa breakfast ayah aku ada baca paper UTUSAN .
then , dia ckp lah "kalau jumpa apa2 kat jalan , jgn pegang atau simpan . " 
then aku melawan . HIK HOK ;D 
"asal pulak ? kalau pegang apa jadi ? "

then , ayah aku ckp , "INNALILLAH ~" 
woot ! serious wey , aku baca paper gak . meh aku bagi tau sikit . 

UTUSAN MALAYSIA :Agensi Angkasa egara menasihatkan orang ramai tidak menyentuh , menagambil atau menyimpan objek luar biasa yang ditemui keranan berkemungkinan ia serpihan satelit milik Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) .

Sebaliknya , agesi itu dalam satu kenyataan di sini meminta agar penemuan tersebut dimaklumkan kepada mereka bagi tindakan lanjut .

Laporan NASA yang dipetik TEKAN menyatakan satelit seberat enam tan yg dilancar 1991 itu jatuh ke bumi antara lewat Jumaat dan awal sabtu . 

Satelit itu dilaporkan memasuki atmosfera bumi dan jatuh melepasi Lautan Pasifik dengan waktu dan lokasi sebenar belum diketahui denagan tepat . 

KTHNXBAI (:

No comments:

Post a Comment